:bicara si hati:

:Do you like my blog?:

20130215

SATU MALAM DUA CERITA

BABAK PERTAMA - YOOCHUNIE FEVER  

Siapa Yoochun?
: Ini Yoochun :

Aku bukan fanatik. Terjerit terlolong "oppa,I love you. Saranghae oppa!". Berebut-rebut, bergaduh tarik rambut "ni aku punya, ni aku punya". Oh, tidaklah.
Cara aku.
Hanya meng'copy' beberapa gambar dari facebook untuk buat wallpaper lappy. Cool bukan? (Garu dahi yang tak gatal, senyum sombong) hehe
Diam-diam ubi berisi.

Dengan erti kata lain, aku minat. Aku suka. Dah. Noktah. 
Hihihihihihihihihi (malu)

Nah. Ada lagi.

Ini kalau budak maktab, confirm hari-hari aku jalan depan kelas dia.
Hahahahaha, gatai.


BABAK KEDUA - BEST FRIEND FOREVER (BFF)

BFF. Apa tu?
Dulu, aku tak pernah tahu apa tu BFF. Dengar orang sekeliling cakap "BFF sana, BFF sini dan situ". Konfius. Apa benda BFF ni? 
Kemudian, aku gunakan kepakaran IT aku yang aku asah sejak bergelar mahasiswi. Dengan bantuan google search engine, terjawab persoalan aku.

Hek elehhh.. BEST FRIEND FOREVER. Sampai guna google bagai tapi it's ok. Aku......Berjaya! (bangga)

Bukan itu yang aku nak highlight untuk cerita aku hari ni. Itu baru muqadimah. 
Cerita aku.
Antara lelaki dan perempuan, tiada istilah BFF ni. Ramai yang bersetuju. Ramai yang pernah alami. Ramai yang telah mengakui. 
Ini penting. Termasuk aku. 

Kalau ikut persekitaran, berkawan di antara lelaki dan perempuan itu normal berlandaskan batas-batas yang telah disyariatkan. Yang jadi masalah bila kasih antara kawan bertukar jadi kasih antara kekasih. Ini masalah. 
Tapi bagi aku, terpulang kepada individu itu sendiri. Rambut sama hitam, hati lain-lain bukan. 

Berkawan dan berkasih itu lain. Ibarat langit dan bumi. Memetik kata seorang teman, mula-mula kawan, lama-lama......
Sendiri mau ingat.

Hati aku.
Janji aku.
Bila aku kasih kepada kekasih, aku akan jadi pencinta yang setia. 
*sweet*
Dear my future husband, 
Jika kamu setia, aku akan dua kali ganda setia.

Rojer n out. (kemas barang, esok nak balik hostel)
OH! MY HOSTEL LIFE.

Wassalam~

No comments:

Post a Comment